- Grupa Orzeł Biały, polski producent ołowiu rafinowanego i stopów ołowiu o zasięgu międzynarodowym, wypracowała w I kwartale 2016 r. przychody na poziomie 114,9 mln zł wobec 121,1 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
- EBITDA Grupy (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) w I kwartale 2016 r. wyniosła 6,5 mln zł, co oznacza wzrost o 76% rok do roku. Zysk netto wyniósł 2,6 mln zł wobec 0,4 mln zł straty przed rokiem.
- W obszarze podstawowej działalności wolumen sprzedanego ołowiu w I kwartale 2016 r. wyniósł 14,6 tys. ton (spadek o 4,3% rok do roku), przy jednoczesnym zwiększeniu udziału bardziej zaawansowanych technologicznie stopów w całej strukturze sprzedaży.
W I kwartale 2016 r. Grupa Orzeł Biały wypracowała przychody na poziomie 114,9 mln zł, czyli o 5,1% niższe niż przed rokiem. Główną przyczyną zmiany r/r był efekt negatywnego wyniku rozliczanych transakcji zabezpieczających (hedging) związanych ze zmiennością notowań ołowiu na giełdzie London Metal Exchange (LME) oraz nieznacznie niższy wolumen sprzedaży.
Wolumen sprzedanego ołowiu był mniejszy o 4,3% i wyniósł 14,6 tys. ton. Było to głównie spowodowane mniejszą sprzedażą ołowiu na rynku SPOT oraz wyższą bazą I kw. 2015 r. wynikającą z braku sezonowości w tym okresie.
Orzeł Biały systematycznie zwiększa udział zaawansowanych technologicznie stopów ołowiu w swojej strukturze sprzedaży. W I kwartale 2016 r. do oferty wprowadzone zostały dwa nowe stopy ołowiu, a osiem stopów zostało ulepszonych. Udział najbardziej zaawansowanych stopów w sprzedaży wzrósł w I kwartale 2016 r. do 80% wobec 69% w całym 2015 r. Rozwojowi badań nad nowymi stopami ołowiu sprzyja działalność Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Spółki.
EBITDA Grupy w I kwartale 2016 r. wzrosła o 76% do 6,2 mln zł z 3,5 mln zł w analogicznym okresie 2015 r., zaś zysk netto był na poziomie 2,6 mln zł względem 0,4 mln zł straty przed rokiem. Poprawę rentowności na podstawowej działalności uzyskano dzięki korzystniejszej pod względem kosztowym strukturze wsadu
– Po pierwszym kwartale bieżącego roku w Grupie Kapitałowej Orzeł Biały jest o dwie spółki niezwiązane z core biznesem mniej, co jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii koncentracji Spółki na podstawowej działalności.
Poprzez zmiany organizacyjne, systemowe, inwestycje w kapitał ludzki, standaryzacje procesów, staramy się sprostać rosnącym oczekiwaniom naszych klientów, jednocześnie zwiększamy efektywność zakładu, co również ma wpływ na stopniową poprawę rentowności i pozytywny wynik netto – mówi Michael Rohde Pedersen, Prezes Zarządu Orła Białego.