Polem działania Orła Białego jako firmy recyklingowej jest ochrona środowiska przed odpadami powstającymi w związku z rozwojem motoryzacji w Polsce. Ambicją Spółki jest wykorzystanie posiadanej wiedzy i potencjału do rozwinięcia technologii pełnego odzysku materiałów użytecznych z tych odpadów oraz pełny ich recykling do postaci pełnowartościowych i cenionych na rynku produktów.
Mocna pozycja rynkowa Spółki jest efektem stałego dążenia do utrzymania przewagi konkurencyjnej, zarówno w zakresie wysokiej jakości, jak i różnorodnej oferty, przy jednoczesnej koncentracji na rentowności produkcji. Strategia ta wiąże się z ciągłym inwestowaniem w rozwój i twórczym wykorzystaniem najnowszych technologii w produkcji, co pozwala zaspokoić oczekiwana najbardziej wymagających klientów.
Strategia spółki opiera się na kilku kluczowych założeniach umożliwiających wzrost osiąganej premii handlowej:
- poprawianie zyskowności
- koncentracja na podstawowej działalności, którą jest i produkcja ołowiu, poprzez:
- zapewnianie wartościowych surowców
- poprawę efektywności oraz wykorzystanie i zwiększanie zdolności produkcyjnych w zakresie recyklingu,
- optymalizowanie kosztów,
- najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska i BHP
- profesjonalizowanie organizacji
- wchodzenie na rynki międzynarodowe i uniezależnianie się od lokalnego, polskiego rynku
- rozwijanie europejskiego i lokalnego partnerstwa regionalnego
- zwiększenie udziału wysoko przetworzonych produktów, zapewniających najwyższą premię handlową (nowoczesne stopy do zaawansowanych technologicznie akumulatorów)
Ideą przyświecającą działalności Orła Białego jest dostarczanie wysokiej jakości produktów w konkurencyjnych cenach oraz budowanie wartości Spółki, przy wykorzystaniu aktualnej wiedzy i zastosowaniu czystych technologii.